lørdag 5. september 2009

Skifter vist pels jeg....

Ja da har mutter'n tatt fram børsten to ganger idag, så jeg begynner å lure på om jeg røyter litt kanskje. Enda hun børsta meg idag tidlig så børstet hun vekk masse i kveld. Det tok hun bilde av for å vise. Blir spennende å se hvordan jeg ser ut til Hamar utstillingen om 1mnd.
Når hun var ferdig med å børste meg i kveld så hørte jeg hun og papsen snakke om at jeg så mørkere ut i pelsen. Mer svart kom vist til syne.
Tror alle er spent på hvordan pelsen vil se ut nå.



Ble en fin liten pels klump det der, enda jeg ble børstet idag tidlig.
Måtte bare prøve smake litt etter poseringen, er ganske slitsomt å posere så vakkert, så litt skal jeg ha igjen for det.. Men det smakte ikke så veldig godt egentlig..
Her er dotten som ble igjen etter at jeg hadde spist litt på den. Fortsatt en god del hår igjen.

7 kommentarer:

  1. Kan fortelle at Arna har mistet mye mere enn det, og er nakenhund p.t!! Men så har ho jo vært gjennom en fødsel da :)
    Ser at Bast Milo er flink når han børstes .. :)

    Hilsen fra Tr.lag, Dagrunn, Arna og Beyla

    SvarSlett
  2. Du må ta vare på pelsen du børster av Milo :)
    - jeg har tatt vare på pelsen som klippes vekk... og har planer om å karve pelsen og kanskje strikk noe kult :)

    SvarSlett
  3. Skal vi leke i morgen kveld (søndag altså) ? :)

    SvarSlett
  4. Dagrunn. Ja fødsel tar jo på så er vel mest derfor. Men blir mindre og mindre her i hus også nå. Børster to ganger om dagen :)

    Helle.. Jøss det har jeg ikke tenkt på

    Cita.. Vi har en avtale;o)

    SvarSlett
  5. Røyting på gang hos oss også - Nauma ser ut som en skabbrev om dagen. Lurt tips det å samle på pelsen og strikke noe av det :)

    SvarSlett
  6. Ingvild Svorkmo Espelien i klubben bruker ulla, ho spinner den og strikker. Ho har jo også en flokk Samojeder hun høster fra, men mener bestemt å ha hørt at lundehundulla også utnyttes. Det blir alvorlig mengder, spesielt når det er fullstendig hamskifte på gang. Benoni har hatt det etter Værøytreffet, nærmer seg slutten nå, da har Rosa så vidt begynt.... Når hun er ferdig starter vel Lina :-). Noen må jo holde liv i støvsugeren også...

    SvarSlett
  7. Ida... Nauma er vakker uansett:o)

    Elin... Har ikke hundene deres lært seg å felle pels samtidig da? Trodde de var blitt super rutinerte jeg nå hehe

    SvarSlett